Ambulante begeleiding

Op Weg Naar Een Zelfstandig Leven

individuele thuisbegeleiding

Ambulante begeleiding

Wij bieden individuele, ambulante begeleiding aan mensen vanaf 18 jaar. De begeleider komt bij je thuis, ook als je nog bij je ouders woont

Wij bieden begeleiding bij het behouden van werk en/of opleiding, vinden van een zinvolle dagbesteding, budgettering, aanbrengen van structuur in het dagelijks leven en ook ondersteunen wij bij relatievorming.

Voor wie is het?

Ambulante begeleiding is bedoeld voor mensen vanaf achttien jaar, die klaar zijn om zelfstandig te gaan wonen. Echter hebben zij op bepaalde vlakken behoefte aan ondersteuning. De ondersteuning kan plaatsvinden op onderstaande gebieden:

• Financieel
  • Leren contact te leggen met instanties
  • Uitkering, toeslag of subsidie aanvragen
  • Behouden van baan en/of opleiding
  • Passende en zinvolle dagbesteding
  • Sociaal netwerk

Tevens zijn veel jongeren die wij begeleiding bieden nog niet in staat om zichzelf in hun eigen levensonderhoud te voorzien.

thuisbegeleiding financieel gebied
begeleiding individuele coaching

Wat houdt het in?

Bij SIZT krijgt iedere cliënt individuele coaching van een vaste begeleider. Deze begeleiding vindt plaats in zijn of haar eigen leefomgeving. Samen wordt er een begeleidingsplan opgesteld die waarin alle doelen (ondersteuningsvragen) worden beschreven waar de cliënt aan wil gaan werken. Afhankelijk van de problematiek wordt de duur en intensiviteit afgestemd. Dit kan per situatie verschillen en wordt aangepast aan de ondersteuningsvraag van de cliënt. Ieder half jaar wordt de begeleiding geëvalueerd en samen afgesproken wat de vervolgstappen zullen zijn.